CZYM JEST MEDYCYNA ESTETYCZNA?

krasnal
Posted in Medycyna estetyczna

Medycyna estetyczna obejmuje wszystkie zabiegi medyczne, które mają na celu poprawę wyglądu fizycznego i zadowolenia pacjenta, przy użyciu nieinwazyjnych i małoinwazyjnych zabiegów kosmetycznych. Specjalizacja Medycyna Estetyczna nie ogranicza się do dermatologów i chirurgów plastycznych, ponieważ lekarze wszystkich specjalności starają się oferować usługi odpowiadające potrzebom i pragnieniom estetycznym pacjenta. Niektóre zabiegi medycyny estetycznej wykonywane są w znieczuleniu miejscowym, podczas gdy niektóre zabiegi wcale nie wymagają znieczulenia.

Ekscytująca dziedzina medycyny estetycznej to nowy trend we współczesnej medycynie. Pacjenci nie tylko chcą być w dobrym zdrowiu, ale także w pełni cieszyć się życiem, być w formie i minimalizować skutki normalnego starzenia się. Rzeczywiście, pacjenci wymagają teraz szybkich, nieinwazyjnych procedur z niewielkim czasem przestoju i bardzo małym ryzykiem. Zasadniczo igła coraz częściej zastępuje skalpel.

Ten ostatni trend wyjaśnia obecny sukces medycyny estetycznej na całym świecie. Te estetyczne procedury obejmują:

  • Iniekcje neurotoksyn i wypełniaczy skórnych
  • Skórki chemiczne
  • Zabiegi dermatologii kosmetycznej
  • Mikrodermabrazja
  • Modelowanie sylwetki i leczenie cellulitu
  • Odżywianie
  • Przeszczep włosów
  • Redukcja włosów
  • Przeszczepy tłuszczowe / osocze bogatopłytkowe
  • Laser i IPL
  • Zarządzanie bliznami
  • Leczenie żylne
  • Ginekologia Kosmetyczna

Prawdziwą korzyścią z praktykowania medycyny estetycznej jest rodzaj opieki, którą lekarze oferują swoim pacjentom. Procedury te są planowe i są wykonywane na pacjentach, którzy nie chorują. Zazwyczaj są szczęśliwi i mają doskonałe zdrowie. Chcą po prostu minimalnie inwazyjnej procedury zapobiegawczej, która pomoże zarządzać normalnymi skutkami starzenia się.

To, wraz z bardzo lukratywnym biznesem, który reprezentuje, to korzyści, których każdy lekarz powinien oczekiwać, rozszerzając swoją własną praktykę na praktykę estetyczną.

Powrót do biegania po urodzeniu

krasnal
Posted in Porady z zakresu położnictwa

Aby wznowić regularne bieganie należy odczekać od sześciu do ośmiu tygodni po porodzie. W międzyczasie najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to utrzymywać swoje Kegels i zacząć biegać jak tylko twój lekarz da ci zielone światło.

Kiedy zaczniesz od nowa, pamiętaj, że prawdopodobnie nie będziesz w stanie utrzymać intensywności, do której jesteś przyzwyczajona, szczególnie dlatego, że trudno jest zachować aktywność w ciągu ostatnich kilku miesięcy ciąży. Dzięki cierpliwości i konsekwencji wrócisz do formy. W międzyczasie bądź łagodna dla swojego ciała. W końcu urodziłaś dziecko być może najbardziej niesamowity osobisty rekord, jaki kiedykolwiek ustanowiłaś.

Kilka wskazówek, jak zachować wygodę i bezpieczeństwo podczas biegania w czasie ciąży:

krasnal
Posted in Prowadzenie ciąży

Czy byłaś fanem biegania – od czasu do czasu w maratonie 5K lub w pełnym wymiarze – zanim dowiedziałaś się, że masz po drodze dziecko? Dobra wiadomość: nie ma powodu, aby zdejmować butów do biegania. Ćwiczenia są wspaniałe dla zdrowia twojego i dziecka – a najlepszym rodzajem treningu, jeśli się tego spodziewasz, jest trening, na którym możesz się trzymać! Więc jeśli jesteś doświadczonym biegaczem, możesz pozostać na dobrej drodze podczas ciąży, o ile czujesz się komfortowo, a Twój lekarz je zatwierdza. Oto, co musisz wiedzieć, aby chronić swoje ciało i dziecko.

Należy zauważyć, że według American College of Obstetricians and Gynecologists nie został ustalony górny poziom bezpiecznej intensywności ćwiczeń, ale jeśli ćwiczyłaś przed ciążą i miałaś nieskomplikowaną ciążę, powinnaś być w stanie uczestniczyć w programach ćwiczeń o wysokiej intensywności , takie jak jogging i aerobik, bez negatywnych skutków. Jeśli tak naprawdę nie biegałaś wcześniej, to nie jest czas, aby przekraczać granice. Zamiast tego skoncentruj się na innych ćwiczeniach bezpiecznych dla ciąży.

Masz ochotę kontynuować treningi przed ciążą? Twój przebieg przed urodzeniem dziecka jest najlepszym sposobem, aby zmierzyć swoje cele jako ciężarna biegaczka. I chociaż mogłeś słyszeć, że kobiety w ciąży powinny utrzymywać tętno poniżej pewnego limitu, najnowsze wytyczne dotyczące fitness zalecają skupienie się na postrzeganym tempie wysiłku, aby ćwiczyć bezpiecznie. W skali od 6 do 20 powinieneś czuć się tak, jakbyś osiągnął około 12 do 14. Oznacza to, że powinieneś być w stanie kontynuować rozmowę, gdy kroczysz i oddychasz przeponą przy każdym oddechu. Jeśli trudno jest głęboko wciągnąć, być może jedziesz zbyt szybko lub wywierasz nacisk na brzuch lub dno miednicy.

Wskazówki na początek

Kilka wskazówek, jak zachować wygodę i bezpieczeństwo podczas biegania w czasie ciąży:

  • Zainwestuj w nowe buty do biegania. Pamiętaj, że niektóre hormony ciążowe zwiększają wiotkość więzadeł, co może sprawić, że będziesz bardziej podatny na skręcenia i naprężenia, jeśli poślizgniesz się lub potkniesz. A dzięki luźniejszym stawom i dodatkowej masie ciążowej bieganie może być trudne na kolanach. Oznacza to, że dobrze dopasowane trampki są szczególnie ważne, aby zapewnić dodatkowe wsparcie, którego potrzebujesz wokół łuków i kostek. Jeśli nie masz pewności, co jest dla Ciebie najlepsze, wyposaż się w sklepie specjalistycznym.
  • Dostosuj się do swoich nowych piersi. Kupując super wytrzymałe buty, zatrzymaj się w sekcji staników sportowych. Przy rosnących piersiach nie jest to czas, aby polegać na starym sprzęcie – kup biustonosz, który pasuje dobrze dla maksymalnego komfortu.
  • Nie zapomnij o wzmocnieniu. Jesteś bardziej podatny na kontuzje i dźwiganie większej wagi, kiedy się spodziewasz – dlatego regularnie ćwicz w bezpiecznych dla ciąży ćwiczeniach brzucha i ruchach wzmacniających dolną część ciała (przysiady, rzuty, podnoszenie / przechylanie miednicy). Silne mięśnie pomagają chronić stawy.
  • Zwróć uwagę na potrzebę sikania. Dodatkowa waga macicy dociskającej do pęcherza sprawi, że będziesz musiał częściej niż zwykle uderzać w toalety, szczególnie gdy biegniesz, a jeszcze bardziej w trzecim trymestrze ciąży. Zaplanuj więc biegi, w których wiesz, że na Twojej drodze są restauracje lub łazienki publiczne.
  • Zmień swoje cele. Możesz utrzymać przebieg przed ciążą dzięki błogosławieństwu swojego praktyka, ale w wolniejszym tempie – będzie to prawdopodobnie wydawać się tak samo trudne, jak bieganie, przez które wcześniej ćwiczyłeś! Alternatywnie, zmień skupienie z liczenia mil na rejestrowanie minut, zaczynając od postrzegany wysiłek, a nie maksymalne tętno.
  • Biegnij na tor. Jeśli czujesz się niezdarnie, nie masz go w głowie! Pamiętaj, że środek ciężkości przesuwa się wraz ze wzrostem brzucha dziecka. Jednym ze sposobów uniknięcia rozlania jest unikanie biegania po nierównych powierzchniach. Tor może być twoim najlepszym wyborem, ponieważ nie pozostawi cię również w sytuacji awaryjnej – a sprężysty materiał jest łatwiejszy dla twoich stawów.
  • Utrzymuj neutralną postawę podczas biegania. Jeśli nie masz pewności, czy możesz, poproś o drugą opinię swojego lekarza lub osobistego trenera, który ma doświadczenie w pracy z kobietami w ciąży.
  • Uważaj na dyskomfort miednicy lub brzucha. Podczas przechodzenia do drugiego i trzeciego trymestru bieganie może być trudne dla mięśni dna miednicy, rdzenia i mięśni brzucha. A gdy twoje ciało dostosowuje się do rosnącego dziecka, staje się ono bardziej podatne na obrażenia i inne powikłania, takie jak diastasis recti (oddzielenie mięśni brzucha podczas ciąży, które może osłabić rdzeń) i dysfunkcja dna miednicy. Więc jeśli poczujesz nacisk na dno miednicy lub rdzeń, zwolnij. Możesz nawet rozważyć zamianę regularnych biegów w spacery.
  • Kup pas macierzyński lub szynę brzuszną. W tym przypadku, jeśli masz ochotę poczuć nacisk miednicy z ciężaru brzucha podczas biegu, pas podtrzymujący macierzyństwo lub szyna brzuszna / spoiwo brzucha mogą pomóc złagodzić dyskomfort, zapobiec (lub ograniczyć) poszerzenie rozkurczu prostego, pomagają utrzymać ciało w neutralnym wyrównaniu i odciążyć brzuszną tkankę łączną. Wada: dodatkowy materiał może spowodować, że nagrzejesz się szybciej niż zwykle – w takim przypadku zwolnij, aby ostygnąć.
  • Bądź dla siebie dobry. Pamiętaj też, że możesz męczyć się łatwiej niż zanim zacząłeś biec dla dwóch osób. W pierwszym trymestrze zmęczenie, poranne mdłości, nudności, zaparcia lub częste oddawanie moczu mogą zakłócać regularne nawyki biegowe. A w drugim i trzecim trymestrze odgrywa rolę przybiera na wadze i dyskomfort fizyczny. Więc nie zniechęcaj się, jeśli musisz dostosować długość swoich treningów, uwzględnić interwały marszu lub zmniejszyć skalę na biegach długodystansowych.

Kiedy przestać działać

Bieganie w czasie ciąży jest bezpieczne, o ile pamiętasz o poziomie wysiłku i nie testujesz swoich ograniczeń. Ale jeśli wystąpi którakolwiek z poniższych sytuacji, przerwij trening i natychmiast zadzwoń do swojego lekarza:

  • Krwawienie z pochwy
  • Duszność przed wysiłkiem
  • Zawroty głowy
  • Bół głowy
  • Ból w klatce piersiowej
  • Słabe mięśnie
  • Ból łydki lub obrzęk
  • Wszelkie oznaki przedwczesnego porodu
  • Wyciek płynu owodniowego (pamiętaj, że jesteś bardziej podatna na wyciek pęcherza podczas ciąży, szczególnie gdy podskakujesz w górę i w dół w biegu … więc jeśli to mocz, będzie pachniał amoniakiem, ale jeśli jest czysty i bezwonny, niewielka szansa, że może to być płyn owodniowy)

Dieta biegacza

Kiedy się spodziewasz – a zwłaszcza, gdy pakujesz kilogramy ciąży – będziesz potrzebować więcej energii niż kiedykolwiek wcześniej, aby zasilić swoje treningi.

  • Zatankować. Począwszy od drugiego trymestru, będziesz potrzebować około 300 dodatkowych kalorii dziennie, aby zasilić ciążę – niezależnie od treningów. A jeśli ćwiczysz, możesz potrzebować jeszcze więcej! Mając to na uwadze, zapytaj swojego lekarza o konkretne potrzeby kaloryczne związane z Twoją wagą i poziomem aktywności. Trzymaj się zdrowej diety ciążowej z planami żywieniowymi, które działały dla Ciebie przed zajściem w ciążę (chyba, że ​​twoje przekąski przed i po biegu są zabronione podczas ciąży).
  • Utrzymuj posiłki małe i częste. Jeśli dręczą Cię awersje do jedzenia, spróbuj wypasać małe przekąski w ciągu dnia zamiast większych posiłków. Koktajle owocowe lub koktajle proteinowe mogą pomóc spożyć dodatkowe kalorie, których potrzebujesz, bez nudności.
  • Wypić. Bardzo ważne jest, aby zachować nawodnienie podczas treningów, ponieważ ciężkie odwodnienie może zmniejszyć przepływ krwi do macicy i spowodować przedwczesne skurcze. Wypij więc przed, w trakcie i po biegu. Po oddaniu moczu sprawdź kolor strumienia (jasna lemoniada oznacza, że ​​jesteś nawodniony; wszystko ciemniejsze i musisz pić więcej).

Dlaczego potrzebuję cytologii moczu?

krasnal
Posted in Badania cytologiczne

Lekarz może zlecić badanie cytologiczne moczu, jeśli u pacjenta występuje którykolwiek z następujących objawów:

  • niewyjaśniona krew w twoim moczu
  • pieczenie podczas oddawania moczu
  • uporczywy ból podczas oddawania moczu

Test monitoruje również tych, którzy mieli infekcje dróg moczowych lub raka lub którzy są narażeni na wysokie ryzyko raka pęcherza. Może także wykrywać różne choroby wirusowe.

Co to jest cytologia moczu?

krasnal
Posted in Badania cytologiczne

Cytologia to badanie komórek z organizmu pod mikroskopem. Podczas badania cytologicznego moczu lekarz ogląda komórki pobrane z próbki moczu, aby zobaczyć, jak wyglądają i działają. Test zwykle sprawdza obecność infekcji, chorób zapalnych dróg moczowych, raka lub stanów przedrakowych.

Należy zauważyć, że ten test nie wykrywa raka ani nie może całkowicie wykluczyć raka. Cytologia moczu jest lepsza w wykrywaniu większych i bardziej agresywnych nowotworów niż małe, wolno rosnące nowotwory.

Ta procedura różni się od biopsji tym, że bada pojedyncze komórki, a nie fragmenty tkanki zawierające wiele skupisk komórek. Komórki do cytologii moczu są łatwiejsze do uzyskania niż tkanki, co powoduje mniejszy dyskomfort i mniejsze ryzyko dla pacjenta. Czasami konieczna jest biopsja po nieprawidłowych wynikach cytologii moczu w celu wyjaśnienia diagnozy.

Jak znaleźć najlepszego Położnika-ginekologa

krasnal
Posted in Porady z zakresu położnictwa

PODRÓŻ PRZYWOŁANIA nowego świata jest potrzebna, a lekarz, który może się tobą opiekować przed, w trakcie i po ciąży, jest położnikiem-ginekologiem lub w skrócie OB-GYN. Ten lekarz specjalizuje się w zdrowiu i reprodukcji kobiet i może zająć się Tobą zarówno w przypadku ogólnych potrzeb ginekologicznych, jak i porodu.

Specjaliści ci odgrywają ważną rolę w opiece nad kobietami przez całe życie, nie tylko w czasie ciąży. American Pregnancy Association, krajowa organizacja promująca dobre samopoczucie w ciąży, donosi, że OB-GYN to lekarze specjalizujący się w „zarządzaniu ciążą, porodem i porodem. Otrzymują także specjalistyczne wykształcenie w zakresie kobiecego układu rozrodczego i opieki chirurgicznej Większość ich edukacji koncentruje się na wykrywaniu problemów położniczych i ginekologicznych oraz radzeniu sobie z nimi ”. Możesz zobaczyć OB-GYN do rutynowej opieki ginekologicznej, takiej jak badania miednicy i wymazu Pap, a także do niepłodności, nieprawidłowego krwawienia, raka, endometriozy i wielu innych problemów zdrowotnych kobiet.

Jak więc znaleźć odpowiedniego lekarza dla siebie? „To naprawdę bardzo skomplikowane pytanie” – mówi dr Jonathan Schaffir, profesor położnictwa i ginekologii w Ohio State University Wexner Medical Center w Columbus. Wynika to z faktu, że decyzja może mieć wpływ na wiele czynników, od wygody i specjalizacji lekarza, po preferencje kulturowe i sposób bycia przy łóżku.

„Położnictwo może być nieco inne niż niektóre inne dziedziny medycyny, ponieważ jest to coś, w którym ludzie często wchodzą w sytuację z własnymi opiniami oraz potrzebami kulturowymi i społecznymi na temat tego, czego szukają podczas porodu, i istnieją różne filozofie dotyczące doświadczenie porodowe – mówi Schaffir. „Chociaż chciałbym myśleć, że większość [OB-GYNs] jest podobnie przeszkolonych i wszyscy zwracają uwagę na te same ważne czynniki, aby upewnić się, że mama i dziecko pozostają zdrowe, są tacy dostawcy, którzy są bardziej naturalistyczni i trzymają ręce i niektórzy, którzy próbują wykonać każdy możliwy test, aby upewnić się, że nic nie pójdzie źle. Powiedziałbym, że ważne jest, aby znaleźć kogoś, kogo filozofia łączy się z twoją. ”

Schaffir mówi, że jednym punktem wyjścia jest spojrzenie na lokalnych lekarzy, którzy akceptują twój plan ubezpieczenia zdrowotnego. Ale ponieważ ciąża i poród to tak bardzo osobisty czas, możesz uzyskać lepsze wyniki, prosząc znajomych i rodzinę o polecenia. Zaleca również rozważenie, czy masz jakieś specjalne potrzeby lub inne problemy zdrowotne. „Jeśli jesteś względnie zdrową kobietą bez wielu czynników wysokiego ryzyka, prawdopodobnie zobaczysz kogokolwiek i będziesz mieć wspaniałe doświadczenie. Ale jeśli masz schorzenia, które sprawiłyby, że twoja ciąża była bardzo ryzykowna, lub wcześniejsza ciąża z niektórymi komplikacja, dlatego ważne jest, aby znaleźć dostawcę, który ma pewną wiedzę i wygodę w radzeniu sobie z tymi konkretnymi problemami. To powinno być dużym czynnikiem przy wyborze dostawcy ”.

Dr Kecia Gaither, dyrektor Perinatal Services w NYC Health + Hospitals / Lincoln in the Bronx, zgadza się, że uwzględnienie wszelkich innych problemów zdrowotnych powinno być „pierwszym pytaniem do rozważenia” przy wyborze lekarza. Kobiety ze współistniejącymi schorzeniami, takimi jak cukrzyca, „będą wymagać specjalisty – specjalisty medycyny płodowej u matki, w przeciwieństwie do lekarza ogólnego”. Mówi również, że powinieneś dokładnie przemyśleć, czy bardziej komfortowo będzie cię widzieć lekarz lub lekarz.

Gaither mówi również, że znalezienie doktora certyfikowanego przez radę jest bardzo ważne. „Certyfikat zarządu informuje pacjenta, że lekarz poświęcił czas na badanie i jest na bieżąco z najnowszymi informacjami medycznymi”.

Sterylność i bezpłodność: dwie koncepcje

krasnal
Posted in Niepłodność

Zamieszanie co do znaczeń terminów niepłodność i bezpłodność, które różnią się pod względem zastosowania medycznego i demograficznego oraz w językach francuskim i angielskim, doprowadziły do ​​zawyżenia szacunków liczby bezpłodnych par. W zastosowaniach medycznych bezpłodność zwykle oznacza niezdolność do urodzenia żywego dziecka, a niepłodność jest mierzona przez brak poczęcia po 1 roku bez antykoncepcji. W zastosowaniu demograficznym bezpłodność odnosi się do niezdolności chirurgicznej do rozrodu, podczas gdy (w języku angielskim) płodność odnosi się do zdolności do urodzenia żywego dziecka, a płodność i niepłodność odnoszą się raczej do zdolności reprodukcyjnych niż do zdolności. Takie stwierdzenia, które ostatnio pojawiły się w popularnej prasie i literaturze naukowej, takie jak: „15% par nie może mieć dzieci”, okazały się fałszywe w ankiecie i danych spisowych, które pokazują, że odsetek samotnych kobiet, które są dobrowolnie lub nieumyślnie bezdzietne, jest znacznie niższy. Trudności w poczęciu są częstsze niż zupełna bezpłodność. Dane z populacji przedindustrialnych charakteryzujących się naturalną płodnością, a także z populacji współczesnych, które zaprzestały stosowania antykoncepcji w celu zajścia w ciążę, wskazują, że znaczna liczba kobiet nadal zachodzi w ciążę po ponad 1 roku bez antykoncepcji, co podważa ważność 1- kryterium roku do zdiagnozowania niepłodności. Brytyjskie prospektywne badanie kobiet w wieku 25 lat i starszych wykazało, że odsetek kobiet nie rodzących w wieku 24, 36 i 42 miesięcy po odstawieniu antykoncepcji był wyższy w przypadku doustnych środków antykoncepcyjnych (OC) niż w przypadku innych metod. Po 24 miesiącach 20,8% nieródek i 10,4% kobiet w ciąży mnogiej, które przerwały leczenie porodowe, nie rodziły, w porównaniu z 15,5% kobiet w wieku mnogim i 8,1% kobiet w ciąży mnogiej, które stosowały inną metodę. Znaczne proporcje nadal rodziły do ​​końca badania. Inne badanie z udziałem kobiet, które już urodziły w szpitalu w Bostonie, wykazało, że czas wymagany do zajścia w ciążę 90% próbki po zaprzestaniu antykoncepcji wynosił 24 miesiące po zastosowaniu OC, 14 miesięcy po zastosowaniu wkładki wewnątrzmacicznej, 10 miesięcy po zastosowaniu przepony i 13 miesięcy po zastosowaniu innych metod. Amerykańskie badanie 597 par leczonych z powodu niepłodności i 548 „niepłodnych” par, które nie były leczone, sugeruje, że odsetek ciąż w obu grupach był bardzo podobny. Jedynie w 12,8% próbki cierpiącej na szczególnie poważne kliniczne przyczyny niepłodności wyraźnie uzyskano ciążę w wyniku leczenia. 66,9% pozostałych ciąż uznano za uzyskane niezależnie od leczenia. Najnowsze ankiety i modele matematyczne dotyczące płodności oparte na danych empirycznych z populacji niekontraktujących wskazują, że chociaż znaczna większość par rodzi w ciągu 1 roku, prawdopodobieństwo poczęcia po roku jest daleka od zera. Twierdzi, że bezpłodność i trudności w poczęciu wzrastają z powodu chorób przenoszonych drogą płciową, że coraz więcej osób konsultuje się z lekarzami z powodu niepłodności oraz że kobiety czekają dłużej, aż dzieci będą miały trudności z oceną na podstawie dostępnych danych i zasługują na dalsze badania.

Zapobieganie ciąży

krasnal
Posted in Ginekologia, Zapobieganie ciąży

Specjalizujemy się w antykoncepcji dla kobiet ze złożonymi problemami medycznymi, które wymagają specjalistycznej opieki. Przy tak wielu różnych metodach znajdziemy taką, która idealnie odpowiada naszym pacjentką. Każda metoda różni się skutecznością, długością trwania.

Konsultacja z jednym z naszych ekspertów ginekologów pomaga określić najlepszą formę kontroli dla każdej kobiety.

Możesz wybrać długi lub krótki okres, aby dopasować swój styl życia